Tego składnika potrzebują kości. Zrób swój suplement, unikniesz osteoporozy

Udostępnij

    Jak schudnąć „...mogę podsumować moje odchudzanie. Minęły 3 miesiące. I mam SUPER REZULTAT ! W sumie w ciągu 3 miesięcy (i tydzień) schudłam… ponad 15 kg (a dokładniej SCHUDŁAM AŻ 15,2 kg!). Jak dla mnie to rewelacja!....>>>"
Tego składnika potrzebują kości. Zrób swój suplement, unikniesz osteoporozy
Proszę Cię, oceń ten wpis. Kliknij w gwiazdkę

Kości potrzebują wapnia, witaminy D i witaminy K2

Możesz oczywiście iść do apteki i wybierać z mnogości suplementów albo zrobić swój darmowy, własny suplement. Zanim o tym jak to zrobić, kilka słów na temat wapnia i witamin D i K2



1. WAPŃ – WŁAŚCIWOŚCI I ZAPOTRZEBOWANIE

Wapń jest jednym z niezbędnych makroelementów. W całym organizmie człowieka jest go około 1 kg, z czego 99 % wapnia jest w kościach a tylko 1% w miękkich tkankach.
Ten 1% wapnia jest niezbędny do:
– funkcjonowania komórek ciała, bierze udział w wielu procesach przemiany materii,
– jony wapnia wpływają na stan pobudliwości komórek nerwowych i mięśniowych, ponieważ biorą udział w procesie skurczu mięśnia,
WAPŃ JEST NIEZBĘDNY:
– w procesach krzepnięcia krwi.
– zmniejsza przepuszczalności naczyń krwionośnych, dzięki czemu działa przeciwwysiękowo, przeciwobrzękowo, przeciwzapalnie, a także przeciwalergicznie,
– jest podstawowym materiałem budulcowym kości (gdzie jest magazynowany) i zębów. Im więcej wapnia zostanie wbudowane w okresie wzrastania kości (do 30 roku życia) tym będzie wolniejszy proces utraty wapnia z kości w wieku starszym i tym mniejsza podatność na złamania i osteoporozę.
Gdy jest niedostateczna ilość wapnia dostarczana z pożywieniem lub zaburzone jego wchłanianie, wtedy dochodzi do odwapnienia kości, bo organizm brakujący wapń pozyskuje z kości.
Podobne artykuły, które również interesują innych:

loading…





ILE WAPNIA, CZYLI ZAPOTRZEBOWANIE NA WAPŃ
Zalecane dawki wapnia zależą od wieku i płci – dorośli przeciętnie potrzebują 1000 mg dziennie (czyli 1 gram)
– dzieci i młodzież – 800-1200 mg/dzień
– ciąża i karmienie piersią – 1500 mg
– kobiety w okresie około i po menopauzie – 1500 mg
– osoby w podeszłym wieku – 1500 mg
ŚREDNIE SPOŻYCIE WAPNIA W POLSCE TO ZALEDWIE 400 mg

Bądź na bieżąco >>> ciekawostkiozdrowiu.pl, czyli ZNANE i POPULARNE W INTERNECIE Domowe Sposoby na Zdrowie i Urodę – każdego dnia nowe i trendujące informacje – dlatego na facebook(u) koniecznie >>> POLUB STRONĘ ciekawostkiozdrowiu

PRZYSWAJANIE WAPNIA
W przyswajaniu wapnia decydującą rolę odgrywa witamina D i witamina K2.
Ważne: WAPŃ (w postaci suplementów) PRZYJMUJEMY PO 3 GODZINNEJ PRZERWIE OD PRZYJĘCIA LEKÓW, gdyż zmniejsza wchłanialność antybiotyków, żelaza i związków fluoru, leków nasercowych.

2. WITAMINA D

– 80% Polaków ma  niedobory  witaminy D (zapotrzebowanie na witaminę D to średnio 1000-2000 j.m na dobę)
– potrzebna jest do prawidłowego funkcjonowania mięśni i układu odpornościowego, kości, zębów.
– ułatwia wchłanianie wapnia i fluoru z przewodu pokarmowego i utrzymania właściwego poziomu wapnia we krwi
– zmniejsza ryzyko upadków, związane z brakiem stabilności postawy i osłabieniem mięśni
– bierze udział w podziale komórek.

  POPULARNE ARTYKUŁY, które również interesują innych:
loading...
 

WITAMINA D POCHODZI W DWÓCH ŹRÓDEŁ:
– Z SYNTEZY SKÓRNEJ (dostarczana w czasie ekspozycji skóry na światło słoneczne – 15 minut opalania bez kremów z filtrami wystarcza i nie wymaga suplementowania (ostrożnie z suplementami przy przyjmowaniu leków przeciwzakrzepowych – wymagana jest konsultacja lekarska). Najlepsze jest wystawienie ramion na słońce w południe na 15 minut – to pokrywa dobowe zapotrzebowanie na wit D.
– Z JEDZENIA – najwięcej witaminy D jest w rybach morskich. Śledź marynowany: 480 j.m./ 100g, śledź w oleju: 880 j.m./100 g, gotowany lub pieczony łosoś: 540 j.m./100 g, sardynki, tuńczyk: 200 j.m./100g, żółtko jaj: 84 j.m./100g i śladowo żółty ser oraz mleko (0,7-1,2 j.m./100 g)
Kobiety w starszym wieku zagrożone osteoporozą powinny zjadać raz w tygodniu przynajmniej jedną puszkę sardynek lub sardynki wędzone razem z ośćmi.
Dużo wapnia zawierają: ciemnozielone warzywa, czekolada, orzechy, soja, ale organizm wchłania z nich tylko niewielką jego ilość. Produkty takie jak szpinak, buraki, botwina, rabarbar poza wapniem zawierają również szczawiany, które wiążą wapń i zakłócają jego przyswajanie ze względu na bogactwo innych składników odżywczych trzeba włączyć je do diety, pamiętając, że zawarty w nich wapń musimy pomijać, obliczając dzienne spożycie tego pierwiastka.

3. WITAMINA K2

– uczestniczy w mineralizacji kości, pomaga w ich utrzymaniu w zdrowiu, niezbędna do przyswajania wapnia
– wpływa pozytywnie na tworzenie się nowej tkanki kostnej

4. ZRÓB SWÓJ SUPLEMENT, NIE WYDAWAJ PIENIĘDZY NA LEKI I SUPLEMENTY – PRZEPIS

I jest to najbardziej bogaty w przyswajalne wapno własny suplement wapnia. Do jego zrobienia potrzebujesz skorupek jajek kurzych. Już 1/2 przerobionej wg poniższego przepisu skorupka dostarczy 1 g wapnia.

OTO DLACZEGO NIE NALEŻY WYRZUCAĆ SKORUPEK JAJ I JAK JE PRZETWORZYĆ W NAJLEPSZE ŹRÓDŁO WAPNIA:

ciekawostkiozdrowiu.pl-jak-dostarczyc-wapn-zeby-nie-miec-osteoporozy-zrob-swoj-suplement-przepis
Czy wiesz, ile skorupek wyrzuca się w Polsce ? ja nie wiem ale w USA przemysł spożywczy wyrzuca 150.000 ton skorupek jajek rocznie ! Jakież to marnotrawstwo. Skorupki jajek to największe bogactwo przyswajalnego wapnia
Skorupka jednego jajka zawiera aż 2 gramy wapnia

SKORUPKI WYMAGAJĄ PRZETWORZENIA – OTO PRZEPIS
1. Zbieramy skorupki (możemy je wkładać do torebki papierowej – będą w niej wysychały) albo do foliowej z zamknięciem.
2. gotujemy w garnku wodę, do wrzątku wrzucamy skorupki aby zniszczyć potencjalne bakterie
3. wykładamy na sito aby ociekły z wody
4. rozgrzewamy piekarnik i układamy skorupki na blasze i pieczemy przez 10-15 minut w temperaturze 100 stopni C.
5. skorupki wyjmujemy z piekarnika i po lekkim wystudzeniu wrzucamy do blendera i miksujemy na miałki proszek.
Ten proszek ze skorupek jest pełen dobrego i przyswajalnego wapnia, dodajemy go do wszelkich wypieków, do ciasta, do ciasta pizzy, chleba, makaronów, możemy posypać musli.
Niezużyty proszek przechowujemy w szklanej miseczce zabezpieczonej szczelnie folią spożywczą i wkładamy do lodówki

Ile wapnia ze skorupek zażywać.
Najlepiej dla zdrowia jest używać 1 gram wapnia dziennie. To tyle co proszek z 1/2 skorupki jednego jajka dziennie.
Więcej nie jest wskazane z uwagi na niebezpieczeństwo odkładania się kamieni nerkowych.

JAK JESZCZE WYKORZYSTAĆ PROSZEK ZE SKORUPEK JAJ:
– zmieszaj z fusami od herbaty – to najlepszy nawóz do ogrodu do kwiatów (róże to kochają) i warzyw jakikolwiek stosowałeś
woda wapniowa-skorupki nie mielone można wrzucać do wody, którą podlewasz kwiaty w domu. Skorupki oddadzą wapń do wody a ta wapniowa woda sprawi, że kwiaty będą rosły bardzo bujnie
w hodowli – jeśli hodujesz drób – dodawaj proszek do jedzenia
– dla zwierząt, żeby miały zdrowe kości i lśniące futro – dodajemy proszek jedzenia
– do pokarmu ptaków ozdobnych hodowanych w klatce

Jeśli podoba Ci się mój blog polub i udostępnij go innym. Sprawdź też inne wpisy na blogu.

loading…


(źródło: International Journal of Pharmacological Research, doz.pl/wapn-i-mocne-kosci, portal.abczdrowie.pl/wapn-w-organizmie, poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/ile-wapnia-jest-w-wapniu, http://ciekawostkiozdrowiu.pl/dwa-rodzaje-niedoboru-wapnia-o-drugim-waznym-mozesz-nawet-nie-wiedziec/

Zapisz

Zapisz


Udostępnij

To lubię: | CoWartoZobaczyc | FreePhotos | ZDROWIE | Zdrowie-Uroda | hotto | HUMOR | Tajemnicze | ŚmieszneZwierzęta | BUZZ | PrzepisyNaZdrowie | ODCHUDZANIE | Hot | CzasNaZioła | Detox | OtoDlaczego | podróże | fun | Naturalne Sposoby | Popularne | Domowe Sposoby | Ciekawostki | Cytaty | Naturalny | Perfumy | zwierzaki | UlubioneInspiracje