Jak i ile jeść jajek, żeby SCHUDNĄĆ BEZ DIETY, NIE CHOROWAĆ NA RAKA oraz…

Spread the love
Jak i ile jeść jajek, żeby SCHUDNĄĆ BEZ DIETY, NIE CHOROWAĆ NA RAKA oraz…
Proszę Cię, oceń ten wpis. Kliknij w gwiazdkę

Przez lata lekarze wmawiali, że NIE MOŻNA JEŚĆ JAJEK, ALE… nie powiedzieli nam jak są one cenne, czyli 5 ważnych powodów dlaczego należy jeść jajka.

Jedzenie jajek to świetny sposób na poprawę zdrowia.
Jedzenie jajek ma zasadnicze znaczenie, gdyż całe dobro jaj zawiera się zarówno w żółtku (zawierającym ponad 90 procent wapnia i żelaza) jak i białku (zawierającego prawie połowę białek jajka).

Jeśli nie jesz regularnie jajek, oto pięć powodów, dla których warto to robić.

ciekawostkiozdrowiu.pl-jajka-jak-jesc-jajka-zeby-schudnac-bez diety-uniknac-raka
Popularne artykuły, które również interesują innych:

loading…


Jeśli nie jesz regularnie jajek, oto 5 powodów, dla których warto to robić i jak jeść jajka.

1. ODCHUDZANIE
Czy wiesz, że jajka mogą pomóc ci schudnąć ? Może to być niespodzianką dla tych, którzy uważają jaja za tuczące lub niezdrowe, ale badanie przeprowadzone przez Rochester Center for Obesity Research wykazało, że zjadanie jaj na śniadanie pomaga ograniczyć spożycie kalorii przez cały dzień, o ponad 400 kalorii. Oznacza to, że można dzięki temu schudnąć około 1,5 kg miesięcznie.
UCZUCIE SYTOŚCI na wiele godzin – Jedzenie większej liczby jajek, jak na przykład omletu z trzech jaj, jajecznicy lub jajek sadzonych na grzankach, pozwala być sytym godzinami.
Schudnięcie nawet 1,5 kg miesięcznie bez diety jest możliwe dlatego, że jaja utrzymują nas sytymi dłużej, co oznacza, że mniej prawdopodobne jest, że sięgniemy po przekąskę w środku nocy lub coś sobie przygotujemy w porze lunchu. I choć jajka zawierają cholesterol, to cholesterol w diecie różni się od cholesterolu w naszym ciele.

Wbrew dawnym zaleceniom dotyczącym zdrowia, nie ma dowodów na to, że jedzenie jaj zwiększa poziom  cholesterolu we krwi.

POLUB BLOGA NA FACEBOOKu
 

2. WITAMINY
Jedno małe jajko jest pełne witamin niezbędnych dla Twojego zdrowia:
Witamina B2 (ryboflawina) pomaga organizmowi przekształcić żywność w energię.
Witamina B4 (cholina) niezbędna, zwłaszcza dla kobiet w ciąży i małych dzieci – niedobór choliny powoduje zaparcia, bóle głowy, stany lękowe. Może doprowadzić do powstania wad ośrodkowego układu nerwowego u dziecka, osłabienie funkcji jego układu odpornościowego i zaburzenia jego rozwoju intelektualnego późniejszym życiu.
Witamina B12 (kobalamina) jest niezbędna do produkcji czerwonych krwinek.
Witamina A (retinol) jest idealna dla Twojego wzroku.
Witamina E (tokoferol) – witamina młodości – zwalcza wolne rodniki, które mogą powodować uszkodzenia tkanek i komórek a w efekcie prowadzić do raka.
Witaminy A i B2 są również ważne dla wzrostu, więc upewnij się, że dzieci również jedzą jajka regularnie.

3. NIEZBĘDNE MINERAŁY
– Jajka są pełne żelaza, cynku i fosforu, które są minerałami niezbędnymi dla organizmu.
Kobiety potrzebują dużo żelaza z powodu miesiączki, a jego niewystarczająca ilość może zostawić uczucie zmęczenia, wykończenia i złego nastroju.
Cynk utrzymuje układ odpornościowy w formie i pomaga organizmowi przekształcać żywność w energię.
Fosfor jest ważny dla zdrowych kości i zębów.
– W dodatku jajka zawierają też pewne ŚLADOWE PIERWIASTKI (minerały potrzebne w niewielkich ilościach) jak: jod, wymagany do wytwarzania hormonów tarczycy i  selen, przeciwutleniacz, który może zmniejszać ryzyko raka.
Bądź na bieżąco >>> ciekawostkiozdrowiu.pl>>> , czyli ZNANE i POPULARNE W INTERNECIE Domowe Sposoby na Zdrowie i Urodę – każdego dnia nowe i trendujące informacje – dlatego na facebook(u) koniecznie >>> POLUB STRONĘ ciekawostkiozdrowiu

4.  CENNE ŻÓŁTKO I BIAŁKO O NISKIEJ ZAWARTOŚCI KALORII
1 średnie jajko zawiera tylko 70 do 85 kalorii i około 6,5 grama białka .
– Oznacza to, że 3 jajka (210 do 255 kalorii) dostarczają 19,5 grama białka podczas gdy przeciętna kobieta potrzebuje około 50 gramów dziennie, co oznacza prawie połowę dziennego spożycia. (Rzeczywiste zapotrzebowanie na białko zależy od wagi i poziomu aktywności, porozmawiaj ze swoim lekarzem, aby poznać konkretne wymagania dla ciebie).

5. ZAPOBIEGANIE RAKOWI PIERSI – bardzo ważne dla każdej kobiety
– Badania przeprowadzone przez Harvard University wykazały, że jedzenie jaj w nastoletnim wieku może zapobiegać rakowi piersi u dorosłych.
– W 2005 r. Inne badanie wykazało, że kobiety spożywające co najmniej sześć jaj na tydzień miały 44 % niższe ryzyko wystąpienia raka piersi niż kobiety, które jadły dwa lub mniej jaj każdego tygodnia.
– Naukowcy z University of North Carolina stwierdzili, że cholina (witamina B4) może zmniejszyć ryzyko wystąpienia raka piersi o 24 %. Żółtko jaja zawiera 125,5 – 280 mg choliny, około 1/4-1/2 zalecanego dziennego spożycia. Więc tylko dwa jajka na śniadanie zapewniają połowę lub całość choliny na dzień. Poza żółtkiem źródłem choliny (wit. B4) jest wątroba, podroby, kiełki pszenicy, orzechy, ryby.

Jeśli podoba Ci się mój blog polub i udostępnij go innym. Sprawdź też inne wpisy na blogu.

loading…



źródło:besthealthmag.ca/best-eats/nutrition/5-reasons-to-eat-more-eggs/, poradnikzdrowie.pl/zdrowie/domowa-apteczka/cholina-witamina-b4-dzialanie-i-zrodla-wystepowania_43782.html

 

> Polub stronę >
To lubię: | CoWartoZobaczyc | FreePhotos | ZDROWIE | Zdrowie-Uroda | hotto | HUMOR | Tajemnicze | ŚmieszneZwierzęta | BUZZ | PrzepisyNaZdrowie | ODCHUDZANIE | hot | CzasNaZioła | travelfreeads | OtoDlaczego | podróże | fun | Naturalne Sposoby | popularne | DlaKobiet | Domowe Sposoby | Ciekawostki o zdrowiu | Cytaty | Perfumy | UrodaZdrowie | zwierzaki | WeightLoss | UlubioneInspiracje